top of page

DIY WASHI TAPE REK


Eindelijk weer een nieuwe blogpost! Ik heb besloten wat vaker korte DIY's te delen en ze niet alleen maar van hergebruikte materialen te maken. Je gaat hier voortaan dus allerlei van mijn creatieve uitspattingen zien en het meest in de categorie easy and low budget. Maar genoeg over wat je op de blog gaat zien, nu eerst deze DIY!

Ik heb een lange tijd al mijn washi tapejes in een pot bewaard, maar dit werd langzaam best irritant als je steeds de onderste wilde hebben. Daarom wilde ik zelf een rek maken, iets wat je tegenwoordig veel ziet.

Wat heb je nodig:

- Lange spijkers

- hamer

- Dienblad met een gleuf aan minimaal 2 tegenoverliggende zijden (die van mij komt van de action. Ze zijn erin verschillende maten. Ik heb de middelste en die was €1,99).

- stokjes, zorg dat deze de dikte van de gleuf hebben, maar let er wel op dat hij nog door de washi tapejes kan. Ik gebruikte bamboestokjes.

1. Als eerste zorg je ervoor dat de stokjes dadelijk ergens op kunnen liggen. Hiervoor sloeg ik lange schroeven vanaf de achterkant in het dienblad die zo lang waren dat ze halverwege de gleuf eindigde. Hierop komt het stokje dadelijk te rusten en zorgt er ook voor dat je ze er weer makkelijk uit kunt halen. Die dit aan weerszijde. De hoogte en het aantal is afhankelijk van het aantal stokjes dat je wilt gebruiken.

2. Nu het stokje op de schroeven kan rusten is het belangrijk dat je deze op maat gaat maken. Zorg er daarbij voor dat ze ongeveer 2 centimeter aan weerszijden uitsteken.

3. Nu hoef je alleen nog de washi tapejes op de stokjes te rijgen en ze op de spijkers laten rusten.

Heel veel plezier met het zelf maken van deze DIY! Als je hem hebt gemaakt, vergeet hem dat niet even te delen op instagram en mij hierin te benoemen -> @featherbag.


Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page